MAHART személyhajó flotta
BUDAPEST rendezvényhajó
A BUDAPEST hajó EUREKA II néven épült 1988-ban a holland giessendami Van Mill Scheepswerf hajógyárban. A hajót a Rederij Eureka Deventer cég építette. A cég EUREKA néven összesen 5 hajót építettet különböző holland hajógyárakban, EUREKA I/II/III/IV/V néven. Az EUREKA I és V-öst a Rederij Eureka Deventer üzemelteti jelenleg is, a IV-est a közelmúltban eladták. Az EUREKA II BUDAPEST néven a MAHART PassNave tulajdonában üzemel, az EUREKA III sorsáról nincs információnk.
A BUDAPEST hajó műszaki adatai | |
---|---|
Típus: | Eureka |
Gyártás helye és éve: | Hollandia, 1988 |
Maximális utasbefogadó képesség: | 500 fő |
Éttermi befogadó képesség: | 260 + 54 fő |
Hossz: | 52,6 méter |
Szélesség: | 7,8 méter |
Merülése üresen: | 1,29 méter |
Merülése teljes terhelésnél: | 1,68 méter |
Vízkiszorítása üresen: | 400 tonna |
Vízkiszorítása teljes terhelésnél: | 538 tonna |
Üzemanyag: | kb. 25.000 liter |
Főmotorok száma és típusa: | 2 db Volvo Penta TAMD 121 diesel |
Névleges teljesítmény: | 2 x 370 LE |
Utazósebessége: | 20 km/h |
Fűtési rendszer: | légkondicionált |
Elektromos rendszer: | 220V (380V) |
RÁKÓCZI rendezvényhajó
A magyar építésű RÁKÓCZI eredetileg a HUNYADI hajóval teljesen megegyező felépítésű hajóként épült 1964-ben. A 700 személyes folyami személyhajó típust a későbbiekben átépítették, melynek során a felső fedélzeten zárt étterem lett kialakítva és a főfedélzeti középső étterem méretét is megnövelték. A MAHART PassNave 2006-ban felújította, kibontva a felsőfedélzeti személyzeti kabinokat, melynek helyére egy exkluzív bárpult került.
A RÁKÓCZI hajó műszaki adatai | |
---|---|
Típus: | 700 személyes személyhajó |
Gyártás helye és éve: | Magyarország, 1964 felújítva: 2006 |
Maximális utasbefogadó képesség: | 400 fő |
Éttermi befogadó képesség: | 270 + 28 fő |
Hossz: | 57,5 méter |
Szélesség: | 11,3 méter |
Merülése üresen: | 1,33 méter |
Merülése teljes terhelésnél: | 1,58 méter |
Vízkiszorítása üresen: | 350 tonna |
Vízkiszorítása teljes terhelésnél: | 428 tonna |
Üzemanyag: | kb. 24.000 liter |
Ivóvíz tartály: | kb. 10.000 liter |
Főmotorok száma és típusa: | 2 db 6 hengeres SKL 6NVD36AU turbó diesel |
Névleges teljesítmény: | 2 x 420 LE |
Segédmotor: | 2 db 6 hengeres RÁBA diesel |
Névleges teljesítmény: | 2 x 110 kW |
Utazósebessége: | 22 km/h |
Fűtési rendszer: | radiátoros központi fűtés |
Elektromos rendszer: | 220V (380V) |
TÁNCSICS kirándulóhajó
A magyar építésű TÁNCSICS eredetileg a HUNYADI hajóval teljesen megegyező felépítésű hajóként épült 1963-ban. A 700 személyes folyami személyhajó típust a 70-es években átépítették, melynek során a felső fedélzeten zárt étterem lett kialakítva és a főfedélzeti középső étterem méretét is megnövelték.
A MAHART PassNave 2010-ben átépítette és felújította, kibontva a felsőfedélzeti személyzeti kabinokat, melynek helyére mosdók kerültek. A felső fedélzeten üléssoros utastér lett kialakítva, míg a főfedélzet átépítésével egylégterű étterem és elülső utastér lett kialakítva. A vendégterekben LCD képernyők lettek elhelyezve.
A TÁNCSICS hajó műszaki adatai | |
---|---|
Típus: | 700 személyes folyami személyhajó |
Gyártás helye és éve: | Magyarország, 1963 felújítva: 2010 |
Maximális utasbefogadó képesség: | 400 fő |
Éttermi befogadó képesség: | - |
Hossz: | 57,5 méter |
Szélesség: | 11,3 méter |
Merülése üresen: | 1,25 méter |
Merülése teljes terhelésnél: | 1,55 méter |
Vízkiszorítása üresen: | 340 tonna |
Vízkiszorítása teljes terhelésnél: | 425 tonna |
Üzemanyag: | kb. 24.000 liter |
Ivóvíz tartály: | kb. 10.000 liter |
Főmotorok száma és típusa: | 2db 8 hengeres SKL 8NVD36 diesel |
Névleges teljesítmény: | 2 x 400 LE |
Segédmotor: | 6 hengeres IFA |
Névleges teljesítmény: | 74 kW |
Utazósebessége: | 23 km/h |
Fűtési rendszer: | radiátoros központi fűtés |
Elektromos rendszer: | 220V |
HUNYADI kirándulóhajó
A magyar építésű HUNYADI hajó a 700 személyes folyami személyhajó típus harmadik és egyben utolsó tagjaként tagjaként 1966-ban készült el.
Az eredeti felépítését megőrizve - részben nyitott felsőfedélzeti utastér, két zárt utastér a főfedélzeten - a MAHART PassNave 2010-től elsősorban menetrendi hajóként üzemelteti a szentendrei vonalon.
A HUNYADI hajó műszaki adatai | |
---|---|
Típus: | 700 személyes folyami személyhajó |
Gyártás helye és éve: | Magyarország, 1966 |
Maximális utasbefogadó képesség: | 600 fő |
Éttermi befogadó képesség: | 60 + 60 fő (főfedélzeten) |
Hossz: | 57,5 méter |
Szélesség: | 11,3 méter |
Merülése üresen: | 1,24 méter |
Merülése teljes terhelésnél: | 1,53 méter |
Vízkiszorítása üresen: | 350 tonna |
Vízkiszorítása teljes terhelésnél: | 427 tonna |
Üzemanyag: | kb. 24.000 liter |
Ivóvíz tartály: | kb. 10.000 liter |
Főmotorok száma és típusa: | 2db 6 hengeres SKL 6NVD36AU turbó diesel |
Névleges teljesítmény: | 2 x 420 LE |
Segédmotor: | 6 hengeres IFA diesel |
Névleges teljesítmény: | 74 kW |
Utazósebessége: | 23 km/h |
Fűtési rendszer: | radiátoros központi fűtés |
Elektromos rendszer: | 220V |
GYŐR - GÖNYÜ - CORVIN - MATHIAS REX - HULLÁM
"Moszkva" típusú rendezvényhajó
A "Moszkva" típusú (R-51 és R-51E) személyhajókat nagy példányszámban gyártották a Szovjetunióban 1969-től a 90-es évekig és széles körben exportálták. A típus fejlesztése illetve tervezése 1965. szeptember 27-én indult!
A "Moszkva" típust, ahogy eredetileg a MAHART hajókat is, 2 db 3D6H-150 típusú egyenként 150 lóerő teljesítményű diesel főmotorok hajtják. A MAHART hajókba később Rába főmotorok kerültek beépítésre, melyek az elmúlt években - az Ister-Granum és Hullám kivételével - Cummins főgépekre lettek cserélve.
A típus hajóteste 5mm vastagságú acélból (VMSZt.3psz), míg a felépítménye 3-4mm vastagságú alumínium ötvözetből készült. A típus vízkiszorítása 93-101,5 tonna, utasbefogadó képessége 243 fő, utazósebessége 23-24 km/h.
A "Moszkva" típusból több, kisebb-nagyobb eltéréseket mutató, "altípus" készült. Az egyfedélzetes "Neva" típus (R-35), bár külsőleg hasonlít, egy teljesen önálló típusnak számít. A típusból a Moszkvai Hajózási Vállalat jelenleg 32 darabot üzemeltet.
Rendezvényhajók műszaki adatai
Műszaki adatok | GYŐR és GÖNYÜ | CORVIN és MATHIAS REX | HULLÁM |
---|---|---|---|
Típus: | Moszkva típus (R-51/R-51E) rendezvényhajó kivitelű |
Moszkva típus (R-51/R-51E) rendezvényhajó kivitelű |
Moszkva típus (R-51/R-51E) rendezvényhajó kivitelű |
Gyártás éve: Gyártás helye: Szovjetunió |
1982 és 1979 mindkét hajó felújítva: 2009 |
1983 és 1979 Corvin felújítva: 2008 |
1981 |
Maximális utasbefogadó képesség: | 150 fő | 150 fő | 150 fő |
Éttermi befogadó képesség: | 80 fő | 80 fő | 80 fő |
Hossz: | 38 méter | 38 méter | 38 méter |
Szélesség: | 6,5 méter | 6,5 méter | 6,5 méter |
Merülés üresen: | 1,03 méter | 1,03 méter | 1,03 méter |
Merülés teljes terhelésnél: | 1,30 méter | 1,30 méter | 1,30 méter |
Vízkiszorítás üresen: | 80-130 tonna | 80-130 tonna | 80-130 tonna |
Üzemanyag: | 3.400 liter | 3.400 liter | 3.400 liter |
Ivóvíz tartály: | kb. 2.000 liter | kb. 2.000 liter | kb. 2.000 liter |
Főmotorok száma és típusa: | 2db 6 hengeres Cummins 6BT 5,9M diesel |
2db 6 hengeres Cummins 6BT 5,9M diesel |
2db 6 hengeres RÁBA 2156 HM diesel |
Névleges teljesítmény: | 2 x 180 LE | 2 x 180 LE | 2 x 150 LE |
Segédmotor: | 1 x 38kW teljesítményű Hatz |
1 x 40kW teljesítményű Cummins |
1 x 40kW teljesítményű Cummins 4BT 3.9 |
Utazósebesség: | 20 km/h | 20 km/h | 20 km/h |
Fűtési rendszer: | radiátoros központi fűtés | elektromos légbefúvásos | radiátoros központi fűtés |
Elektromos rendszer: | 220V (380V) | 220V (380V) | 220V (380V) |
ESZTERGOM - DÖMÖS - NAGYMAROS - BOGDÁNY - SZŐDLIGET - DUNA CORSO
"Moszkva" típusú kirándulóhajó
A "Moszkva" típusú (R-51 és R-51E) személyhajókat nagy példányszámban gyártották a Szovjetunióban 1969-től a 90-es évekig és széles körben exportálták. A típus fejlesztése illetve tervezése 1965. szeptember 27-én indult!
A "Moszkva" típust, ahogy eredetileg a MAHART hajókat is, 2 db 3D6H-150 típusú egyenként 150 lóerő teljesítményű diesel főmotorok hajtják. A MAHART hajókba később Rába főmotorok kerültek beépítésre, melyek az elmúlt években Cummins főgépekre lettek cserélve.
A típus hajóteste 5mm vastagságú acélból (VMSZt.3psz), míg a felépítménye 3-4mm vastagságú alumínium ötvözetből készült. A típus vízkiszorítása 93-101,5 tonna, utasbefogadó képessége 243 fő, utazósebessége 23-24 km/h.
A "Moszkva" típusból több, kisebb-nagyobb eltéréseket mutató, "altípus" készült. Az egyfedélzetes "Neva" típus (R-35), bár külsőleg hasonlít, egy teljesen önálló típusnak számít. A típusból a Moszkvai Hajózási Vállalat jelenleg 32 darabot üzemeltet.
Kirándulóhajók műszaki adatai
Műszaki adatok | ESZTERGOM - DÖMÖS NAGYMAROS - BOGDÁNY SZŐDLIGET | VISEGRÁD | DUNA CORSO |
---|---|---|---|
Típus: | Moszkva típus (R-51/R-51E) kirándulóhajó kivitelű |
Moszkva típus (R-51/R-51E) kirándulóhajó kivitelű |
Moszkva típus (R-51/R-51E) rendezvényhajó kivitelű MAHART által átépítve 2006-ban |
Gyártás éve: Gyártás helye: Szovjetunió |
1981 - 1980 1977 - 1978 1979 |
1977 | 1978 átépítve és felújítva: 2006 |
Maximális utasbefogadó képesség: | 250 fő | 250 fő | 150 fő |
Hossz: | 38 méter | 38 méter | 38 méter |
Szélesség: | 6,5 méter | 6,5 méter | 6,5 méter |
Merülés üresen: | 1,03 méter | 1,03 méter | 1,03 méter |
Merülés teljes terhelésnél: | 1,30 méter | 1,30 méter | 1,30 méter |
Vízkiszorítás üresen: | 80-130 tonna | 80-130 tonna | 80-129 tonna |
Üzemanyag: | 3.400 liter | 3.400 liter | 3.400 liter |
Ivóvíz tartály: | kb. 2.000 liter | kb. 2.000 liter | kb. 2.000 liter |
Főmotorok száma és típusa: | 2db 6 hengeres Cummins 6BT 5,9M diesel |
2db 6 hengeres Rába D10TLL turbó diesel |
2db 6 hengeres Cummins 6BT 5,9M diesel |
Névleges teljesítmény: | 2 x 180 LE | 2 x 210 LE | 2 x 180 LE |
Segédmotor: | 1db 40kW teljesítményű Cummins |
1db 15kW teljesítményű 4CS |
1db 38kW teljesítményű Hatz |
Utazósebesség: | 20 km/h | 20 km/h | 20 km/h |
Fűtési rendszer: | elektromos légbefúvásos | nem fűthető | légkondicionált + radiátoros központi fűtés |
Elektromos rendszer: | 220V (380V) | 220V | 220V (380V) |